Project: Google Event Space, São Paulo (Brasil)
Data: 2017/ 2018. Área: 6000 sqft. Client: Google. Management: Google / CBRE
Photos by Maíra Acayaba
Architects: Fernando Maculan e Mariza Machado Coelho (MACh Arquitetos), Bruno Campos, Marcelo Fontes e Silvio Todeschi (BCMF Arquitetos). Graphic Design / Signage: Hardy Design. Lighting Design: Atiaia Design (Mariana Novaes)
The new “Event Space” at the São Paulo Google Office, in Brazil, has a program configured basically by a foyer, an auditorium and a multipurpose room, organized in a linear sequence within a lofty double-height space located on the top floor of the iconic Patio Malzoni building at Avenue Faria Lima. Once the space, in plan, is inevitably divided by the requirements of the program and back of house areas, the ceiling takes on a scenographic leading role, establishing spatial and conceptual continuity.
The song “Sampa” (by Caetano Veloso), a tribute the city of São Paulo, is used as input information for the parametric design of the ceiling. Data from its graph of frequencies and amplitudes on time is converted on the structure elements of the ceiling along its entire extension. Therefore, the music literally sculpts the inner space experienced by the visitors. The mirror surfaces, which separate the main spaces at the service areas, intercept the circulation flows, adding new ambiguous and illusory perceptions in relation to the continuity (or discontinuity) of the space. The “inside out” of the “inside out”, as the music plays.
Projeto: Espaço de Eventos Google, São Paulo (Brasil)
Data: 2017/ 2018. Área: 600 m2. Cliente: Google. Management: Google / CBRE
Fotos por Maíra Acayaba
Arquitetos: Fernando Maculan e Mariza Machado Coelho (MACh Arquitetos), Bruno Campos, Marcelo Fontes e Silvio Todeschi (BCMF Arquitetos). Design Gráfico / Sinalização: Hardy Design. Iluminação: Atiaia Design (Mariana Novaes)
O novo “Espaço de Eventos” do escritório do Google em SP atende a um programa constituído basicamente por foyer, auditório e uma sala multiuso, organizados em sequência linear em um amplo espaço com pé-direito duplo no último andar do icônico edifício Pátio Malzoni (Avenida Faria Lima). Uma vez que o espaço, em planta, é inevitavelmente compartimentado pelas necessidades do programa e áreas de apoio, reserva-se ao forro o papel cenográfico de um elemento que possa estabelecer a continuidade espacial e unidade conceitual desejável.
A música Sampa, de Caetano Veloso, é utilizada como informação para o design paramétrico, tendo os dados de seu gráfico de freqüência e amplitude por tempo convertidos na geometria dos elementos estruturais do forro ao longo de toda sua extensão. Dessa forma, a música literalmente “esculpe” o espaço interno experienciado pelo visitante em seu percurso pelos ambientes. As superfícies de espelhos, que separam os espaços principais junto aos blocos de apoio, interceptam esse percurso e acrescentam novas leituras, ilusórias e ambíguas em relação à continuidade ou à descontinuidade do espaço. O “avesso do avesso”.